Zakelijke website

met een passie voor WordPress

  • Als ondernemer weet u dat heldere en snelle communicatie met klanten doorslaggevend zal zijn voor het slagen van uw business. De eerste indruk is cruciaal! Dat geldt in de dagelijkse contacten met nieuwe klanten en steeds vaker met uw doelgroep online.

    Een zakelijke website is een waardevolle mediatool om uw doelgroep online te bereiken. Wilt u de maximale effectiviteit ervan benutten? Neem dan contact op of vraag vrijblijvend een offerte aan.

    Offerte aanvragen met prijsindicatie
  • Een website die optimaal communiceert met de doelgroep heeft de volgende kenmerken:

    • kwalitatieve content die relevante keywords bevat
    • content die frequent wordt vernieuwd
    • een functioneel design
    • een overzichtelijk menu
    • een korte conversie route
    • een aangepaste layout voor mobiele apparaten
    • snelle laadtijden van de webpagina’s

Werkwijze

  • Werkwijze in stappen

    U hebt de mogelijkheid om via bovenstaande knop een vrijblijvende offerte aan te vragen. In de aanvraag wordt een prijsindicatie gegeven van de kosten van uw zakelijke website. Om tot een definitieve prijsopgave te komen, zal ik telefonisch contact met u opnemen. We bespreken uw wensen en de doelstellingen van uw website. Daarna ontvangt u de definitieve offerte via de e-mail.

    Na uw akkoord op de offerte en de eerste aanbetaling, start ik met het zoeken naar een passend theme voor uw dienstverlening. Uitgaande van uw persoonlijke wensen betreffende vormgeving en de functionaliteiten van de website.

    De volgende stap is het bespreken van de content: het fundament van uw website. Heeft u gekozen voor het schrijven of redigeren van webteksten, dan zal de SEO tekstschrijver de teksten optimaliseren voor uw doelgroep.

    Gedurende de opbouw van de website krijgt u toegang tot de site om de vorderingen online te volgen. Er wordt tijd ingepland om telefonisch of tijdens een skype-sessie feedback te bespreken.

    Als de nieuwe website klaar is om online te gaan, hebben we eerst nog een evaluerend gesprek. Daarin checken we of aan alle wensen is voldaan zoals overeengekomen in de offerte. Nadat u akkoord heeft gegeven, zal de website na betaling van de slotfactuur aan u worden overgedragen.

    Vanaf de oplevering zullen er dagelijks statistieken worden bijgehouden en gaan we na 2 maanden de balans opmaken.

Doelgroep

  • Wie is uw doelgroep?

    Een doelgroep-analyse geeft inzicht in de eigenschappen, behoeften en drijfveren van potentiële klanten. Zonder deze informatie laat u waardevolle kansen liggen bij het verwerven van nieuwe klanten.

    Welke marketinginstrumenten kunnen we gaan inzetten voor de doelgroep. Zoals een nieuwsbrief inschrijving, gratis e-book, een forum, webshop aanbieding etc…

Content

  • Content is KING!

    Hoe realiseren we dat de doelgroep, uw dienstverlening gaat vinden in de zoekresultaten van Google of andere zoekmachines? In het verleden werden allerlei SEO-trucs ingezet om de ranking en daarmee de vindbaarheid te beïnvloeden. Dat wordt tegenwoordig direct afgestraft door Google. Nu wordt geïndexeerd op de kwaliteit van de content en daardoor is het van belang om goede klantgerichte teksten te (laten) schrijven.

    Kwalitatieve content onderscheidt zich doordat:

    • het is geoptimaliseerd voor de doelgroep die u wilt bereiken.
    • het relevante zoekwoorden (combinaties) bevat die aansluiten bij het zoekgedrag.
    • het nieuwe klanten realiseert, dus omzet creëert.

    Wilt u bestaande webteksten laten optimaliseren, redigeren of nieuwe content laten schrijven? Chaja Design werkt samen met SEO tekstschrijver Patrick Wessels van WesselsTeksten.

Design

  • Optimaal voor alle (mobiele) apparaten

    Een functioneel design brengt u zo snel mogelijk bij de informatie waar u naar opzoek bent. Het is duidelijk hoe de navigatie werkt. De webpagina’s zijn overzichtelijk opgebouwd en de tekst komt goed tot zijn recht door voldoende witruimte. Afgestemde kleuren en lettertypes geven de website een eigentijds uiterlijk.

    De layout past zich automatisch aan als de website op een mobiel apparaat zoals tablets en smartphones wordt bekeken. Dit noemen we responsive design. Google zal uw website beter positioneren in de zoekresultaten als deze geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten.

  • website-design

SEO

  • Optimaliseren voor zoekmachines

    De zoekmachine optimalisatie (SEO) kan onderverdeeld worden in de volgende rubrieken:

    • Keyword-analyse
    • On-page optimalisatie
    • Off-page optimalisatie
    • Local SEO
    • Mobile SEO
    • Schema Markup
  • Keyword-Analyse

    Het schrijven van webteksten en de zoekmachine optimalisatie (SEO) gaan hand-in-hand. Daarbij is de logische volgorde om eerst boeiende content te schrijven voor uw doelgroep en daarna te werken aan de optimalisatie via keyword-analyse. Daaruit destilleren we welke trefwoorden (combinaties) gebruikt zullen worden in de content die optimaal aansluiten bij het zoekgedrag van uw doelgroep. En hoe sterk de concurrentie is op deze zoekwoorden binnen uw marktsegment.

  • Local SEO

    Hier ligt de aandacht bij het versterken van de lokale vindbaarheid van uw business. Dat betekent allereerst dat de adresgegevens op uw website moeten staan. Registreer uw business bij Google Mijn Bedrijf en Bing Lokaal. Verder is het waardevol om op lokale blogs reacties te plaatsen, een gastblog te schrijven of testimonials te geven aan lokale bedrijven.

  • On-page optimalisatie

    On-page optimalisatie zijn de technische stappen van het optimaliseren van de webpagina’s door o.a. gebruik te maken van HTML-tags. Hierdoor kunnen de crawlers van de zoekmachines (Google, Bing) onderscheid maken tussen titels, (sub)koppen, lijsten, afbeeldingen etc. Verder is het van belang dat de interne links op de pagina een zinvolle ankertekst meekrijgen, die aansluit bij de content waarnaar wordt gelinkt. De titel-tag en meta-beschrijving zijn zichtbaar in de zoekresultaten en vragen om een duidelijke en pakkende omschrijving, zodat potentiële bezoekers direct begrijpen wat de inhoud van de pagina is.

  • Mobile SEO

    Voor mobiele apparaten zoals tablets en smartphones is het van belang dat de website optimaal wordt weergegeven voor de gebruiker. Google waardeert websites hoger die hiervoor zijn geoptimaliseerd. Er zijn 3 mogelijkheden om dit te realiseren. Allereerst responsive design: waarbij de layout zich aanpast aan het apparaat. Ten tweede dynamic serving: de content wijzigt per apparaat. Tot slot mobiele URL’s: de mobiele website heeft een andere URL.

  • Off-page optimalisatie

    Deze optimalisatie is in de SEO-wereld bekend onder de naam linkbuilding. Een link vanuit een andere website naar uw site kan resulteren in een betere ranking bij Google. Dat lijkt eenvoudig, maar er zijn een aantal regels waaraan een kwalitatieve link moet voldoen.  Realiseer links vanaf websites met betrouwbare content. De content op een website mag niet overmatig geoptimaliseerd zijn en het moet aansluiten bij uw vakgebied, dienstverlening of product. Dat geldt ook voor de links die worden geplaatst vanuit uw website naar externe content.

  • Schema Markup

    Met schema markup is het mogelijk om extra informatie zichtbaar te maken in de zoekresultaten. Zoals reviews, product aanbiedingen of evenementen. Schema opmaak zorgt ervoor dat de data gestructureerd wordt aangeboden aan de zoekmachines, zodat ze de informatie optimaler kunnen indexeren. Deze vrij nieuwe ontwikkeling in de SEO zal zich in de komende jaren verder gaan ontwikkelen en bijdragen tot een betere zoekervaring in de browsers.

SEA

  • Adverteren op internet

    Search Engine Advertising (SEA) zijn betaalde online marketing instrumenten die ingezet kunnen worden om bezoekers naar uw dienstverlening of product(en) te brengen.

    Google Adwords

    Dit is het grootste advertentie platform op internet. Een kwalitatieve campagne aanmaken vraagt kennis van keyword-analyse. Chaja Design kan dergelijke campagnes voor u realiseren. U bepaalt zelf wat u aan budget wilt gaan besteden. Een campagne kan op elk moment worden beëindigd.

    Facebook

    Op Facebook hebt u de mogelijkheid om uw dienstverlening of producten aan te bieden via advertenties. Deze kunt u gesegmenteerd op basis van geslacht, leeftijd, opleiding, regio etc. aanmaken. Onderzoek eerst of uw doelgroep wel actief is op Facebook. Misschien is de promotie van uw product of dienst niet geschikt voor Facebook.

Social Media

  • Social Media interactie

    Social Media brengt een grote verscheidenheid aan mensen online bij elkaar om informatie te delen. Als uw doelgroep actief is op Facebook, Google+, Linkedin en Twitter kan het ‘sharen’ van uw dienstverlening of product(en) tot extra website bezoekers en omzet leiden. Voorop staat dat de content toegevoegde waarde heeft voor de doelgroep en uitnodigt om gedeeld te worden op de social media netwerken.

    Gaat uzelf actief deelnemen aan sociale netwerken, beantwoord dan eerst de volgende vragen:

    • op welke netwerken is uw doelgroep te vinden?
    • welke netwerken passen bij uw dienstverlening?

Analyse

  • Analyseren website data

    Na de oplevering van de website gaan we na 2 maanden de volgende data analyseren:

    • het aantal bezoekers per maand
    • het percentage nieuwe en terugkerende bezoekers
    • de gemiddelde tijdsduur dat bezoekers op de site blijven
    • het bounce-percentage
    • via welke zoektermen komen de bezoekers binnen