Nieuwjaarscheck van je website

Nieuwjaarscheck van je website

Aan het begin van het nieuwe jaar is er na de drukte van de feestdagen weer tijd om eens kritisch te kijken naar je website. Met deze nieuwjaarscheck van je website krijg je direct een algemene indruk of je website nog up-to-date is. Verplaats je hiervoor in een potentiële klant die je website bezoekt.

Kun je deze vragen dan met “JA" beantwoorden?

  • Oogt de uitstraling van de website professioneel?

    De teksten zijn goed leesbaar en zonder taalfouten. De informatie wordt gedoseerd aangeboden. Afbeeldingen, video's en infographics zijn harmonisch geplaatst in de layout. De kleurstelling komt overeen met de identiteit van je bedrijf.

  • Kun je eenvoudig en snel de weg vinden naar de informatie die je zoekt?

    Bezoekers willen zo snel mogelijk de weg vinden naar de informatie die relevant is. Breng ze in maximaal 2 stappen naar wat ze zoeken.  

  • Is de menustructuur overzichtelijk?

    Zorg dat je menustructuur maximaal 3 niveaus diep is, anders raken je bezoekers de weg kwijt.

  • Is de lengte van de webpagina's functioneel?

    Scrollen is op zich geen probleem als het functioneel blijft. Let op dat je bezoekers niet onnodig door een pagina laat scrollen. Bijvoorbeeld bij een one-page website loop je het risico van informatie overflow omdat bezoekers moeten blijven scrollen om te vinden wat ze zoeken. Je kunt daarom beter met een menu functie werken zodat bezoekers gericht hun weg kunnen vinden.

  • Wordt de content frequent vernieuwd en sluit het aan bij de behoeften van de doelgroep?

    Een dynamische website publiceert frequent nieuwe content voor de doelgroep. En dat is van wezenlijk belang voor de vindbaarheid van je business online. 

  • Worden de webpagina’s snel geladen?

    Een absolute voorwaarde! Een langzame website is dé reden om als bezoeker af te haken. Zorg dat het laden van webpagina's maximaal 2 seconden duurt. Dat geldt voor de weergave op desktop computers en mobiele apparaten.

  • Past de layout van de website zich aan op mobiele apparaten (tablets en smartphones)?

    Responsive webdesign dateert al vanaf 2010. Responsive betekent dat de structuur van de website zich aanpast aan de resolutie van het beeldscherm. Zodat de bezoeker de content optimaal kan bekijken en gebruiken. Draait je website nog op techniek van voor het responsive tijdperk dan is je website aan vernieuwing toe. 

  • Is de verbinding tussen de website en de hostingserver beveiligd met een SSL certificaat?

    De bezoeker ziet dit aan het (groene) slotje in de browser en de vermelding van HTTPS voor de domeinnaam. Een SSL-verbinding is een voorwaarde als je klantgegevens en/of betalingen verwerkt op je website. Google honoreert websites met een beveiligde verbinding door ze hoger te laten ranken in de zoekresultaten. En het straalt vertrouwen uit naar potentiële klanten.

Heb je alle vragen met JA beantwoord? Zo niet, dan is het waardevol om actie te ondernemen. Je zakelijke website bepaalt namelijk hoe bezoekers je dienstverlening ervaren.

Zoals het spreekwoord zegt: De eerste indruk telt. 

GRATIS WEBSITE NIEUWJAARSCHECK!

Geen idee hoe je bovenstaande vragen kunt toetsen?
Schrijf je dan in en maak kans op een gratis check van je website. De inschrijving loopt tot 20 januari 2018. Uit de inschrijvingen worden 3 websites geselecteerd.

Sorry. Dit formulier is niet langer beschikbaar.

tristique libero id, ut ut accumsan